Kundo

📝 Kurs: Kundservice i sociala medier

Uppdaterad

Varmt vÀlkommen pÄ Kundos populÀra utbildning i sociala medier med experten Lena Leigert frÄn Kreafon!

Att möta en kund i sociala medier Àr en konst! 

NÀr röstlÀge och kroppssprÄk saknas kan det lÀtt bli missförstÄnd. Vad Àr det viktigaste att tÀnka pÄ vad gÀller nöjda kunder? Vad svarar man pÄ beska kommentarer och krÀnkande smileys? Och hur hanterar man gnÀllspikar och troll pÄ bÀsta vis? 

Vi resonerar kring goda och mindre lyckade exempel, och du fÄr trÀna pÄ att formulera egna svar. Kursen ger dig konkreta metoder och checklistor att anvÀnda i ditt dagliga arbete. Allt för att göra dig trygg inför alla typer av textbaserade kundmöten i sociala medier.

Ur kursinnehÄllet


  • Introduktion till sociala medier

  • Tonalitet och tilltal – att uttrycka sig i skriven text

  • NĂ€r ska man svara – och vad?

  • BUGA-metoden för missnöjda kunder

  • BUS för gnĂ€llspikar och troll

  • Goda exempel och fallgropar att undvika


Har du nÄgra frÄgor Àr du vÀlkommen att höra av dig till oss pÄ events@kundo.se 

Vi bjuder sÄklart pÄ fika! 

Pris & information


Som kund till oss har du rabatt pÄ vÄra utbildningar!

Kund till Kundo2500 kr/person
Inte kund till Kundo3100 kr/person
Grupprabatt 7-10 pers, kund till kundo
15000 kr/grupp

KurstillfÀllen 2020

Alla kurstillfÀllen hittar du pÄ kundo.se/kurser

Passar inget tillfÀlle? Vi hÄller ocksÄ denna utbildning pÄ plats hos er. Kontakta events@kundo.se sÄ hjÀlper vi dig!